søndag 27. januar 2008

OH YEAH! (for dere som muligens kjenner misunnelsen komme krypende, heretter kalt FDSMKMKK)

Det skjer ting absolutt hele tida. Faktisk er det sa mye a holde oynene opp og kameraet klart for, at det nesten er et lite offer a finne fram den lille bla boka (takk, HP) og skrive ned alt det som i fremtiden skal fa meg til a lengte tilbake akkurat hit. Tenk om vi gar glipp av noe! En rosa solnedgang, hyggelige pensjonistpar fra Nederland, en ekstra billig fruitshake, flammeshow pa stranda.. Vi suger inn inntrykk, og de tar aldri slutt.


Vi befinner oss pa Koh Mak, en liten, stille oy bare fa kilometer fra Kambodsja. Det ser ut som himmelen her. Vi sover til vi vakner og spiser nar vi er sultne, vi (eller jeg, i alle fall) er solbrent pa armene fordi jeg glemte et parti under den daglige innsmorngseansen, mens Elisabeths legger er konstant oppskrapa fordi hun, uvoren som hun er, enten faller nedi fullstendig synlige hull eller tryner i snublbare gjenstander som dukker opp relativt ofte.Vi rusler fra postkort til postkort, rister pa saltvannskrollene, og dessuten drar vi pa dykkermaskene og leker med Nemo.

Her skulle jeg kommet pa et passende sitat, men det star stille i hodet. Bare se pa bildene, og tilsett kokosduft og bolgebrus.



Ja, vi er omgitt av eksotiske vekster kalt palmer, og ja, vi har ikke noe annet for oss enn a nyte.

(FDSMKMKK: tenk pa hvordan Elisabeth jobba rompa av seg, og ofra nesten alt sosialt liv hele hosten, for a kunne realisere denne drommen).

Ja, vi spiser en vannmelon om dagen, og den koster kanskje seks kroner.

(FDSMKMKK: nothing lasts forever).

Ja, vannet er virkelig turkist her.

(FDSMKMKK: reflekter over hvordan Marianne, jeg altsa, til og med egenhendig lekte gymlarer ved et par anledninger for a skrape sammen midler til a reise).

Ja, vi gjor akkurat det vi vil nar vi vil det, og vi lever i bungalows og leser i hengekoyer pa utsiden.

(FDSMKMKK: men sandlopper, myggestikk, solbrente skuldre og eviglange bussturer folger ogsa med).

Ja, vi avslutter varje dag med lekre sunsets i varierende kulor.

(FDSMKMKK: bare tenk pa hvor heldige dere er, som takket vare nymotens teknologi og var velvillighet kan folge oss over nettet).

av marianne

8 kommentarer:

Mamma'n til Elisabeth sa...

Åååå, det bare ser så fantastisk ut! Dette må¨jo være drømmen og vi her hjemme har bestemt oss for at vi vil også dra på backpacker tur.Før vi blir for gamle....
Pappa misunner deg hengekøya,Elisabeth.
Og-mamma skulle gjerne bodd i bungalows på stranda, hørt lydene og våknet ved soloppgang...
Dere føler vel at dere er i en annen verden..
Ingen vekkerklokke eller plikter som kaller..
Nyt livet videre

Mange klemmer
fra mamman til Elisabeth

Hilsen mamma

hvorfor ikke... sa...

Ja, den velsigna nymotens teknologien!
Ser ikke så værst ut, nei!
Kos dere videre, det er dere vel unt.
Vi har alle muligheten...kommer an på prioriteringer og valg....

Member of FDSMKMKK =)

ane marie sa...

Jeg melder meg snarest inn i FDSMKMKK-klubben..

Anonym sa...

sawadee kah - igjen !!
Kan bare ikke la være og komentere !!! For noen FANTASTISKE bilder... vi har jo vært på Koh Samet (litt lenger nord på den samme "kyststripa" som dere er), så jeg ser for meg solnedgangene,hører bølgeskvulpinga og alle gressshoppene som synger...
så får dere bare fortsette å nyte late dager på stranda - og sende noen tanker til oss som må jobbe og streve (!!?) oss gjennom
dagene her oppe i kalde nord.
Klem fra nok et medlem av klubben...

margrete sa...

Jeg blir helt dårlig av å se på de bildene jenter. Dere er så HELDIGE!! dere fortjener å kose dere nå etter en strevsom høst. jeg er i stavanger. har vært knall på impuls til nå.. skal hilse fra mange til deg, elisabeth! Smask

Anonym sa...

Hei Marianne-mor + Elisabeth!!
Så supre bilder, de varmer helt oppe i nord en mørk mandagsmorgen før jobb ;-). Ser ut som om dere er i et paradis ja - nyt livet i fulle drag og ta vare på øyeblikkene. Peter ville sikkert spurt om du har prøvd fiskelykken Marianne - i alt det flotte vannet...Alt er bra med oss her hjemme. Livet går sin vante gang, og vi koser oss med privilegiet det er å lese en fantastisk reiseblogg og på den måten være på tur vi også. Marthe og pappa har betalt for flybilletene til Israel nå Marianne - og de begynner å glede seg. Marthe skal jo også en tur til Milano med skolen i mai. Jeg skal hilse til deg fra utrolig mange, og reklamerer for bloggen så godt jeg kan. Nå må jeg låse opp for elever som skal på fleksi-tid. Nyt livet og husk solkrem ;-). Varme klemmer fra meg.

Kristine sa...

Herligheten å dere ser ut!!!!
dere kan tolke det ettersom hvor dere velger å sette trykket, men det var ment som et komplement og jeg melder meg inn i FDSMKMKK gruppen! kanskje vi burde lage en facebook gruppe...
det ser og høres fantastisk ut! men unner dere alt dette altså!!savner dere her selvfølgelig!
håper dere kan bruke et milisekund å tenke på oss som også tar buss, eneste forskjell er at vi står å fryser mens vi venter....
glad i dere!!!
klem fra kristine R

Anonym sa...

ååååå nå savner jeg koh maak!!!!!
Selvom det bare er to uker siden jeg var der..men det er drømmeøy altså:) Håper alt er bra med dere;)klemmer fra Stine