tirsdag 15. januar 2008

sporsmal og svar

Alle tilfredsstillende websider jeg kjenner til inneholder sporsmal og svar. Na ogsa denne. Herunder folger en rekke ofte stilte sporsmal, og pafolgende svar, av forhapentlig beroligende, varmende og oppklarende kaliber.

Er dere trygge?
Ja, vi er trygge. Vi er det man kaller kjempetrygge. Vi har nesten hele ryggsekken oppi det hudfargede magebeltet, og vi lar oss ikke lure.

Er dere fortsatt venner?
Ja, vi er venner. Vi har begge vare, tja, la oss kalle det sider, men disse tar ikke overhand. F eks overser jeg lett det faktum at Elisabeth aldri blir ferdig til tida. Og at hun stresser verre nar andre ikke gjor det. Hun har blitt irritert pa meg ved et par anledninger, men jeg later som at jeg ikke merker det.

Har dere padratt dere alvorlige sykdommer?
Nei, vi har ikke padratt oss alvorlige sykdommer. Jeg har vart litt kvalm, og akkurat na er jeg forkjola, antagelig fordi alle tror at hvite helst vi ha innendors sno pa bussen, men det er helt overkommelig. Alt orientalsk krimskrams som malaria og salmonella eller andre som slutter pa a, har vi ikke merka noe til.

Er maten hygienisk tilberedt?
Vi velger a ikke avslore hygieniske forhold. Henviser til forrige sporsmal.

Er dere brune (les: blir vi misunnelige av a se dere pa bilder)?
Nei, vi er ikke brune. Dvs Elisabeth har opparbeidet noe som kan kalles en svak maifarge, mens jeg ser ut som thaidrommen (hvitkrem pa tube).

Oppforer dere dere som et gammelt ektepar?
Ja, vi oppforer oss som et gammelt ektepar. Vi har felles regnskapsstund pa senga hver kveld, der utlegg og gjeld regnes og gjores opp for. Vi tenker identiske ting og utvikler egen humor.

Hvor er dere na?
Svaret her vil variere. For oyeblikket er vi i Bangkok, og venter pa toget som skal ta oss til Chiang Mai, en etter sigende nydelig by nord i landet. Der skal vi sitte pa elefanter og ta bilder av det. Folg med, folg med.

av marianne

11 kommentarer:

nina sa...

moro moro!!! Likte spesielt godt prute-stillinga til elisabeth!! hoho, da lo jeg godt!

Anonym sa...

Hei på dere jenter.
Godt å høre at vennskapet holder og at humøret er på topp. Veldig glad for alle de oppklarende svarene på deres egne spørsmål:-). Alt virker betryggende så langt, og det er viktig for mammaer som har døtre på andre siden av kloden. Vi har tross alt hatt det som vår livsoppgave inntil nå og sørge for at dere har det bra. (dvs følger våre råd) Tror, uten tvil, at det er mest smertefullt for mammaen når "navlesnoren" kuttes av. Godt å vite at dere to er langt over middels når det gjelder det meste - så som sunn fornuft, norsk bondevett, god oppdragelse og positive egenskaper. Dere er jo rett og slett noen kjempejenter (snakker ikke om fysikken nå..)Fortsatt god reise - pass godt på hverandre og ha det gøy. Er glad for at dere har med dere en pappa som er overalt!
Varme klemmer fra mammaen til Marianne

Anonym sa...

tjoho. jeg elsker bloggen deres.

jeg lo voldsomt godt når jeg leste at marianne overser elisabeths irritasjonsmomenter. ser det for meg og syns dere er fantastiske.

er så gla på deres vegne - og hold oss oppdatert - å hui å vi liker bilder.

luv ja, gølsa mine.

Anonym sa...

jeg vil bare gjøre dere to gjilde verdensborgere oppmerksomme på det faktum at dere er over middels heldige..:)

gøy å se at dere lever og mår bra! jeg gleder meg med dere!

-gæbb-

Anonym sa...

heeelå!
fantastisk lesning denne bloggen!
ser ut som om dere har det riktig så smukt på tur!
kos dere videre!
her i oslo høljer regnet ned.
så da vet dere det!
STOOOR klem fra Therese

Anonym sa...

Supert å høre fra kollegaene mine. Flott med spørsmål og svar ("Fem på Gaten"-versjonen) + bilder. Det gjør det lett for oss tabloide å følge med. Lykke til videre...

Stine sa...

Hørres veldig kjekt ut:) Blir ein smule mesunnelig;) Lykke til videre på turen, og by the way, tusen takk for julekortet Ingrid Elisabeth! klem, klem

Eirik Andreas Husabø sa...

Sawat dee khrap!

Kjære søster: du ligner på mamman din! Smakt på Jackfruit? Eller kokosnøt melk? My favorite!

:) gla for å se at du har kontroll! (ikke at jeg mener du ikke har det marianne, for det har du helt sikkert .... ehehm..) :)

kos dere masse!

Klemmer fra Eirik

Ingvild sa...

Herlig:)gøy å lese!
Kos dere videre:D
Klemmer fra ingvild

Anonym sa...

Nja - Elisabeth ligner ikke på morra si (altså min søster) - hun hadde aldri fått ryggsekken i belte rundt livet - bare lastebil hadde vært bra nok ..
Men fint å se at dere har det bra. Det er lang vei videre. Ta vare på dere selv - Hilsen Jostein, Helga Torstein og Bjarne

Mamma'n til Elisabeth sa...

Hei kjære jentene mine!
Vi gleder oss over å høre at det går bra og at alt er under kontroll!!

Vi har hatt fin tur til Norheimsund.
Kjørte hjem via lærdalstunnelen. Alle fjelloverganger var stengt!
Så det må vi slite med!
Men her hjemme er det -3gr, sol ofg fint.
Jeg har begynt på ny gruppe oppgave og "koser" meg med det.

Klem til dere.