fredag 11. januar 2008

bangkok sann det kjennes tiende januar 2008

Jeg skal ikke si at vi kjorer Bangkok rundt i sma tuktuker som attpatil har kapplop med hverandre, og at haret flagrer mens eksosen dunster fra alle bilene som har kjort pa tomgang den siste halvtimen, de som vi kjorer sikksakk i mellom. I stedet skal jeg fortelle dere hyggelige ting, som at vi igar var pa en luksuriost velvaresenter og ble massert til den store gullmedalje, i hvite handkler og med meditasjonsmusikk pa repeat. Seinere dro vi til et nattmarked og pruta det vi kunne, hvilket betyr at Elisabeth "tjente" gode penger, mens jeg fikk darlig samvittighet (ikke ble det like billig, heller).

Det er masse loshunder her. De er gra og veier ca halvparten av en vanlig hund. De oppholder seg absolutt overalt, inne som ute, og de skader vel ingen, de kompletterer bare sare enkelt det ganske skitne gatebildet som trer fram pa Khaosan Road idet thaiene omsider pakker sammen bodene sine for natten, og drar fram sovemattene. Khaosan Road er gata vi bor pa, backpackerstedet framfor noen. Australiere, svensker, amerikanere og tyskere i skjonn forening. En gate, masse liv.

Igar var vi med Anne Gunnerod i slummen, pa et senter for barn som hun jobber pa. Jeg skal ikke skrive roman, men det var skikkelig godt a se noe annet en markeder og vinkende taxisjaforer. Vi tok bilder, som egentlig sier det meste. Ellers har dagene her i byen vart et virvar av templer og ryggsekker og fruktshaker og varme. Vi, eller jeg, har ikke fatt en tanke farge engang, og vet ikke om pigmentene er forsvunnet for alltid, eller om de bare hviler seg litt.

Nok for idag. I morra drar vi videre!


av marianne

6 kommentarer:

kjetil sa...

spennende å lese! heiane for en tur dere er på.. her er det regn og ingen som blir brune, så jeg syns ikke synd på deg;)
lykke til videre på tur!

hvorfor ikke... sa...

Halla jenter!
Så flinke dere er til å oppdatere. Jeg er så glad for at jeg kan følge med dere på bloggen =) Veldig morro!!!
Sug inn inntrykk og kos dere.
Ber om at dere må holde dere friske og ha det bra.
Klem fra Torunn

Anonym sa...

jeg elsker at dere oppdaterer:D
lyspunkt i tilværelsen til en lesende student.

snuppene mine.

ane marie sa...

Morro, her må jeg følge med skjønner jeg! Nina har sikkert fortalt om alt dere må gjøre i Bangkok, så da gidder ikke jeg.. Men litt misunnelighet må jeg innrømme.. Åååå nei, ganske mye faktisk!

(Veldig stilig akvarium i underetasjen på Siam Paragon shoppingsenter forresten, og VIPkino er jo litt gøy.. ) Nei, dere får kose dere masse masse! Gleder meg til å følge med på reisen;)

Mamma'n til Elisabeth sa...

Hei.
Det høres fantastisk moro ut alt det dere opplever.Men er det helt trygt der dere bor???

I dag snør det, og det er allerede hvitt. Vi kjørte farmor til Holm igår og t. kirsten har vært her til frokost.

Klem fra oss 3 her hjemme.

Anonym sa...

hei jenter!

så flinke dere er til å skrive!imponert!

Enjoy!!!

godnattklemmer fra marlene som aldri klarer å legge seg tidlig...